EXPERTRÅDGIVNING!
00800 - 423 779 61

100.000 nöjda kunder

Delsumma 0:-
Go to Cart

God morgon med lazy overnight oats

Lazy overnight oats! Stäng locket på burken och packa ner frukosten i väskan för en frukost i farten!
Av |september 29th, 2016|0 Kommentarer

nu3 energibars – Ja tack till intelligent energi!

Bars – Ja tack till intelligent energi!
Det är ingen slump att bars har blivit trendiga och syns allt mer på instagram och i verkliga livet. Oavsett om du tar en kaffe på ett hippt café, skriver en tenta eller befinner dig på gymmet runt hörnet lär det finnas någon nära dig beväpnad med detta hemliga vapen, en bar full av nyttig energi eller protein. Att äta hälsosamt är modernt och en välkomponerad bar är en perfekt följeslagare som ger dig smart energi snabbt och samtidigt hjälper dig att uppfylla dina livstilsmål. Oavsett om du vill undvika dåliga val, äta mer superfoods, eller fylla på med protein är en bar alltid enkel att ha till hands. I väskan, kontorslådan, under tentan, träning eller inför shoppingturen. Öppna och njut!

[…]

Av |augusti 23rd, 2016|0 Kommentarer

Bananbröd med smak av matcha te

Bananbröd är en klassiker som du säkert har gjort tidigare, men har du någonsin smaksatt den med superfoods? Vårt recept på bananbröd är både glutenfritt och smaksatt med näringsrikt matchate. Packa ner i väskan och avnjut som mellanmål eller till fikat.

[…]

Av |augusti 23rd, 2016|0 Kommentarer

Quinoasallad med färska fikon

Quinoasallad med färska fikon
Quinoa är den nya basen i superfood-köket. Vår quinoa har en något nötig smak och kan kombineras med krispiga grönsaker, koriander och mynta. Gör din middag minnesvärd med vårt nya favoritrecept.

[…]

Av |juli 26th, 2016|0 Kommentarer

Veganska proteinpannkakor

#meatlessmonday
Veganska proteinpannkakor
Gillar du fluffiga pannkakor med färsk frukt? Pannkakor 2.0 har vad som krävs: massor av protein, kokos och färska bananer. Detta smakar inte bara fantastiskt gott, men ger dig också en extra dos protein. Våra veganska pannkakor uppfyller dina amerikanska diner cravings på alla nivåer men med mycket mer näring!

Vårt tips: Fitnessentusiaster äter gärna proteinpannkakor efter träning eftersom att kroppen då kan ta upp proteinet extra bra.
[…]

Av |juli 18th, 2016|0 Kommentarer

#meatlessmonday: Vegetarisk meny med Dr. Johanna Budwig

#meatlessmonday
Vegetarisk meny med Dr. Johanna Budwig

När en stjärnkock bjuder in oss och tre bloggare från nu3 Insider Club att laga en härlig vegetarisk meny är det omöjligt att tacka nej. Därför har vi i dagens #meatlessmonday en rad recept från Jan Linne. Vilken är din favorit? Vi kan omöjligt välja, så prova alla!
[…]

Av |juli 11th, 2016|0 Kommentarer

Zoodles med Mango-Matcha-Dressing

#meatlessmonday
Zoodles med Mango-Matcha-Dressing
Zoodles, eller pasta gjord på zucchini är den senaste trenden för figurmedvetna pastafans. En riktig kick får zucchinipastan av en fruktig dressing med mango och matcha.
[…]

Av |juni 27th, 2016|0 Kommentarer

Minska på kroppsfettet: Vad bör du tänka på?

Minska på kroppsfettet: Vad bör du tänka på?
Av Benjamin Neuenhagen

Minska i vikt vs minska mängden kroppsfett
Vår kropp hämtar tyvärr inte energin den behöver direkt från fettreserverna, utan från kolhydratreserverna. Synd bara att de nästan alltid är helt fulla hos de flesta personer. Först  när förråden är tömda och energibehovet är större än den dagliga tillförsel förbränns det överflödiga fettet. Utan ett underskott av kalorier stannar fettet kvar där det sitter. Vid crash-dieter beror de minskade kilona oftast på vätske- och muskel-förlust. Fettet försvinner oftast inte i den mängden man skulle önska.

[…]

Av |juni 24th, 2016|0 Kommentarer

Krämig sparrissoppa med karamelliserade jordgubbar

Krämig sparrissoppa med karamelliserade jordgubbar
Sparrissoppa är ett absolut måste under sparrissäsongen. Inte bara går den att tillreda på 30 minuter, den har också låg fetthalt och ger ingen tyngande effekt. Det är med andra ord den idealiska sommarrätten för figurmedvetna sparrisfans!
[…]

Av |juni 21st, 2016|0 Kommentarer

Vattensporttrender 2016

Funyakking, SUP Polo eller Body Boarding – Vattensporttrender 2016
I sommar är det egentligen bara en fråga som dyker upp: Vilken vattensport passar mig bäst? På semestern finns det många möjligheter t.ex. att ställa sig på en bräda, koppla fast sig till en båt eller hänga i en kite. Men som tur är så är det inte bara på havet som man kan utöva vattensporter. Det blir alltmer populärt att åka både vattenskidor och banana-boat på närliggande sjöer och floder. Men utöver nöjes-sportgrenarna blir även extra våghalsiga och spännande vattensporter allt mer omtyckta.

[…]

Av |juni 13th, 2016|0 Kommentarer

Fullkornsspaghetti med grön sparris

#meatlessmonday
Fullkornsspaghetti med grön sparris
Eftersom det fortfarande finns färsk sparris att använda i matlagningen tar vi på oss förklädet en gång till. Förra veckan gjorde vi en god blomkålspizza med grön sparris – denna vecka provar vi fullkornsspaghetti med grön sparris. Varför väljer vi grön sparris? Till skillnad från vit sparris är den gröna mer aromatisk och innehåller med vitamin C och även betakaroten. Så ta på kockmössan och sätt igång!
[…]

Av |juni 13th, 2016|0 Kommentarer

Pre-Workout-Snacks: Snabb energi före träningen

Pre-Workout-Snacks: Snabb energi före träningen
Av Benjamin Neuenhagen

Det som gäller för en formel 1 racerbil gäller även för dig och din träning. För att kunna ge full gas är det framför allt viktigt med kvaliteten och sammansättningen av ditt bränsle. Den största utmaningen består av att ta reda på vilken mängd energi du bäst klarar av kort före träning.

Vissa idrottare kan äta en full måltid med mer än 600 kcal en timme innan träning, medan andra laddar upp sig tre timmar i förväg för att ge matsmältningen tillräckligt med tid. Ett pre-workout-snack med max 250 kcal bör ge dig den optimala energi-kicken utan att belasta dig i onödan. Det är dock ingen ersättning för en solid grundläggande energi.

[…]

Av |juni 8th, 2016|0 Kommentarer

Hardgainer vs. Softgainer: Vilken kroppstyp är du?

Hardgainer vs. Softgainer: Vilken kroppstyp är du?

De synbara framgångarna vid styrketräning beror inte bara på kosthållning och träning, utan även på vilka förutsättningar du har naturligt. Kanske känner du igen följande situation: Personen som du började gå till gymmet med bygger upp muskelmassa otroligt snabbt. Du frågar honom hur hans närings- och träningsplan ser ut, och kör precis samma plan. Och ändå vill dina muskler helt enkelt inte växa. Kanske förlorar du till och med i vikt.

Så är det för otaliga personer som litar på generella, allmänna träningstips och undrar varför de inte närmar sig sina mål. De glömmer nämligen bort en väldigt avgörande faktor: den individuella kroppstypen.

[…]

Av |juni 8th, 2016|0 Kommentarer

Blomkålspizza med grön sparris

Blomkålspizza med grön sparris
Vi säger hejdå till överflödiga kolhydrater och ägnar åt oss en low carb trend i dagens blogginlägg! Har du hört talas om blomkålsdeg? Det innebär att den traditionella pizzadegen ersätts med en blomkålsdeg. Denna low-carb deg är enkel att förbereda och ett utsökt akternativ till trist snabbmat.
[…]

Av |juni 7th, 2016|0 Kommentarer

Sockerfria fullkornspannkakor

#MEATLESSMONDAY:
Sockerfria fullkornspannkakor
Att hålla formen och kunna njuta av favoritmaten, är det möjligt? Med vårt kalorisnåla recept sparar du kalorier, men offrar inget av nöjet! Med vår hälsofierade pannkaksvariant utan socker smakar #meatlessmonday godare än någonsin!
[…]

Av |maj 30th, 2016|0 Kommentarer