Vanliga frågor

Här hittar du hjälp och svar på dina frågor gällande beställningar hos nu3. Välj enkelt det område som du vill veta mer om.

Före köpet

Du vill beställa hos nu3 och har frågor om hur köpet går till eller behöver rådgivning? Då hittar du mer information här.
Mer info

Beställning

Hur kan jag beställa? Vilka betalningsmetoder finns tillgängliga? På frågor rörande beställningar hittar du svaren här.
Mer info

Leverans

Vilka leveransalternativ finns? Hur spårar jag mitt paket? Svar på dessa och andra frågor hittar du här.
Mer info

Efter köpet

Returer, reklamationer och annan information som kan vara av intresse när du mottagit din leverans hittar du här.
Mer info

Vanliga frågor kring produkter och näringsämnen

Du har frågor?
Vi har svaren!

Här hittar du svar på de mest ställda frågorna från våra kunder rörande produkter och näringsämnen i vår shop.
Mer info

Före köpet:

Tillbaka

Var hittar jag produkter på www.nu3.se

Standardsökning

Standardsökningar gör du överst till höger på sidan i navigationsfältet. 
Här kan du lätt söka efter enklare begrepp som namn på tillverkare, märken, produkter eller näringsämnen. Du kan också söka efter sammansatta begrepp som en bestämd produkt från en speciell tillverkare.

Avancerad sökning

Avancerad sökning hittar du längst ner till vänster på hemsidan. Här kan du göra mer begränsade eller detaljerade sökningar om du till exempel söker efter ett bestämt näringsämne eller vill hålla dig till en viss diet.

Hur öppnar jag ett konto hos nu3?

Öppna konto

Genom att trycka på logga in högst upp till höger kan du antingen öppna ett konto eller logga in med ett befintligt. Allt du behöver är lite personuppgifter och ett lösenord. När kontot skapats får du ett bekräftelse-mail från oss. Ett personligt konto hos oss har många fördelar; här kan du enkelt hålla koll på dina beställningar, samt få en översikt på utförda. På så sätt behöver du inte söka igenom mail eller orderdokument för information utan har allt översiktligt samlat på ett ställe. Du kan även skapa önskelistor och lätt ändra dina personliga uppgifter eller byta lösenord.

Hur kan jag komma ihåg intressanta produkter?

Önskelista

Du kan lätt spara intressanta produkter till din önskelista. Till höger på en produktsida kan du välja "Lägg till i önskelista". Där kan du spara produkter du vill komma ihåg så länge du vill. När du bestämmer dig för att köpa dem kan du enkelt föra över produkterna till din varukorg. Denna funktion finns bara tillgänglig efter att du skapat ett användarkonto.

Finns det ett nyhetsbrev?

Newsletter

Vi skickar regelmässigt ut kostnadsfria nyhetsbrev. Vi informerar om de senaste forskningsrönen, nya produkter och rabattkampanjer. Du kan på botten av varje sida anmäla dig till vårt nyhetsbrev och har du ett kundkonto kan du där när som helst avregistrera dig från det. I varje nyhetsbrev finns även en länk för avregistrering, om du av någon anledning inte mer skulle vilja mottaga det. Dessutom får du 10% rabatt när du signar upp dig!

Kan jag få rådgivning innan köpet?

Självklart - vi är ju näringsexperterna!

Telefon

Vi rådger dig gärna! På 00800 - 423 779 61 når du våra näringsexperter måndag- fredag från 09:30 till 18:00.

Live chat

I vår shop kan du måndag - fredag 9:30 till 17:45 chatta direkt med våra experter. Klicka på "chatta med experten" längs ner  till vänster på sidan. Är chatten stängd kan du fortfarande klicka för att lämna ett meddelande, så återkommer vi så snart som möjligt.

E-mail

När som helst kan du skicka ett e-mail till service@nu3.se. Vi återkommer så snart som möjligt, senast inom ett dygn (på arbetsdagar).

Vanliga frågor rörande produkter & näringsämnen

På våra kategorisidor hittar du längst ner alltid mer information om specifika näringsämnen.Skulle du trots det vilja ha mer information, tveka inte på att kontakta oss!

Beställning:

Tillbaka

Hur gör jag en beställning?

Shop

Välj i lugn och ro bland artiklarna i vår shop. De artiklar som du vill köpa lägger du i önskat antal i varukorgen. Du kan även justera antalet efter att placerat  varan i varukorgen. När du känner dig färdig klickar du uppe till höger på varukorgsymbolen. I varukorgen får du en överblick av utvalda produkter, du kan ändra antal eller ta bort en viss produkt. När du är nöjd med ditt urval klickar du på "till kassan" för att komma till kassan.

Hur kan jag betala för mina varor? 

  1. Betalning med bankkort

    Du kan bekvämt och säker välja bankkortsbetalning. Du kan betala med Visa och MasterCard
  2. Betalning med faktura

    Du kan utan extra kostnad välja att betala med faktura. För detta behöver du uppge ditt personnummer, och den adress där du är folkbokförd. Betalning på faktura går ibland över vår samarbetspartner Klarna. Klarna genomför en kreditbedömning, och vid godkänd kredit överlåts fordran avseende köpet på Klarna som därefter ansvarar för avisering och betalningsmottagning. Klarna pantsätter i detta skede nämnda fordran hos Nordea Finans Sverige AB.
  3. PayPal

    Har du redan ett PayPal-konto kan du lätt och bekvämt använda det på nu3 webshop. Vill du starta ett Paypal-konto eller undrar över vad det är kan du hitta mer information påwww.paypal.se 

Leverans: 

Tillbaka

Hur kan jag få mina varor levererade? 

Vi erbjuder två olika leveransalternativ:

  • Postpaket till närmaste postcenter (standardalternativ)
  • Direkt till din dörr med Posten. OBS levereras dagtid, välj därför en adress där du är tillgänglig dagtid
Tider och process:
  • Alla produkter är redo för leverans om inte annat anges i produktbeskrivningen
  • Beställningar mottagna innan klockan 12:00 skickar vi redan samma dag (gäller ej helgdagar i förbundslandet Berlin)
  • Normal leveranstid är 2-3 dagar i södra Sverige och 3 dagar i övriga
  • Paketet ligger kvar i två veckor efter det anlänt hos postutlämningsplats.

Vad kostar frakten? 

  • På beställningar över 500 kr är frakten gratis
  • På beställningar under 500 kr utgår en fraktavgift på 29 kr (postpaket) alternativt 59 kr (till dörren)

Kan jag hämta mina varor från en postutlämningsplats? 

Med postleverans kan du hämta paketet i upp till två veckor efter det anlänt till närmaste postutlämningsplats. Om du behöver mer tid för att hämta till paket, vänligen kontakta kundtjänst på service@nu3.se 

Kan jag få mina varor levererade till ett annat land?

Om du vill att din beställning levereras till Tyskland, Norge, Danmark, Frankrike, Schweiz, Österrike eller Finland, rekommenderar vi att du besöker de här ländernas webbutiker (Tyskland: www.nu3.de, Norge: www.nu3.no, Danmark: www.nu3.dk, Finland: www.nu3.fi, Frankrike: www.nu3.fr, Schweiz: www.nu3.ch, Österrike: www.nu3.at). Om du vill beställa till andra europeiska länder, vänligen besöka webbtiken www.nu3.com.

Kan jag följa min order online? 

Så snart vi lämnar över paketet till speditören så skickar vi en leveransbekräftelse med en tracking-kod. Med den kan du följa försändelsens status

Efter ditt köp: 

Tillbaka

Kan jag annullera en beställning? 

Om du av misstag gjort en beställning, kan vi självklart annullera den. Vänligen observera att detta endast är möjligt om varorna inte lämnat vårt lager.

Om du har valt leveransalternativet Posten kan du låta bli att hämta ditt paket från postuthämtningsplats. Paketet returneras till oss efter 14 dagar, varpå en beställningen annulleras och en återbetalning kan ske. 

Vid UPS- eller DHL-leverans kan du enkelt "vägra" ta emot paketet vid leverans. Paketet returneras då till vårt lager, varpå beställningen kan annulleras och återbetalas.

Kontakta oss enkelt via mail på service@nu3.se eller per telefon 08-55119190 vardagar mellan kl. 09:30 och 18:00. Vi kommer att behandla din förfrågan så snabbt som möjligt. 

Hur kan jag returnera varor? 

Returer och reklamationer

Som konsument hos nu3 står vi för kostnaden av frakten om du utövar din ångerrätt, så till vida du inte använt ett dyrare alternativ än standardfrakt. Vänligen kontakta vår kundtjänst per telefon eller på mail service@nu3.se

Vi kan då skicka en retursedel som du behöver skriva ut och fästa på paketet för att sedan lämna in det hos närmaste poststation. För UPS-returer behöver du kontakta UPS för att be om upphämtning av paketet. 

Återbetalning efter retur 

Hur får jag mina pengar Tillbaka? 

När din retur har mottagits och registreras, kommer vi återbetala dig beloppet för varan/varorna. Tiden för återbetalningen kan skilja sig beroende på vilken betalningsmetod du valt och skall ske inom 14 dagar efter mottagandet av returen. Vänligen observera att om betalning skedde för mer än 30 dagar sedan, behöver vi dina bankuppgifter för en internationell transaktion (IBAN, BIC, samt mottagarnamn). 

Bankkort: Återbetalning sker till det konto som är knutet till ditt kort. Du kommer kunna se transaktionen på ditt kontoutrag. 

Faktura: Om du inte har betalat fakturan, kommer den makuleras. Om betalning redan skett, kommer återbetalning ske till det konto som betalade fakturan.

PayPal: Återbetalning sker till ditt PayPal-konto. Om summan förblir på ditt PayPal-konto, eller återgår till ditt bankkonto kan du själv se genom att kontakta PayPal.  

Har ni en kundtjänst? 

Du är välkommen att maila på service@nu3.se. Med frågor eller förslag kan du alltid vända dig dit och vi lovar att svara inom 24 timmar. Du når oss även på 00800 - 423 779 61 vardagar mellan kl. 09:30 och 18:00. 

Kan jag lita på nu3? 

nu3.se är certifierad av Trygg e-handel, det betyder att du kan känna dig trygg & säker när du handlar av oss. Trygg e-handels uppgift är att skydda dig som konsument och endast stabila och seriösa e-butiker kan bli certifierade. nu3.se certifikat hittas här

Vanliga frågor: 

Tillbaka

Hälsa 

Jag har en sjukdom eller är under medicinsk behandling. Kan jag använda produkter från er butik? 

Erbjudanden från nu3 vänder sig i första hand till friska personer utan kroniska sjukdomar. Om du lider av en kronisk sjukdom, hänvisar vi därför vänligast till att du rådfrågar din läkare eller apotekare om de önskade produkterna är lämpliga för dig. Vi kan dessvärre inte erbjuda medicinsk rådgivning. Tänk på att äta en balanserad kost samt föra en hälsosam livsstil. 

Sport

Jag vill bygga muskler. Vilka produkter rekommenderar ni? 

Förutom lämplig fysisk aktivitet och träning kan en hälsosam och balanserad kost främja kroppens byggande av muskelmassa. Som fritidsmotionär kan du i regel få ditt proteinbehov tillgodosett genom din dagliga kost.

Om du för  din individuella kost också behöver ytterligare proteiner, eller om du är halvprofessionell idrottsman, kan ett lämpligt kosttillskott vara till nytta för att uppfylla dina proteinbehov.
Den vanligaste doseringsformen av proteiner är proteinpulver. Det finns också protein-bars och proteindrycker. Den mest populära typen av protein för kosttillskott är, på grund av dess höga biologiska värde, vassleproteinet, även känt som whey. Vassleproteinet kan intas efter träning både av erfarna idrottare som personer som precis börjat träna. 

Multi-komponentprotein har det högsta biologiska värdet av alla proteiner. Detta beror på det faktum att de består av flera proteinkomponenter, vilket är anledningen till att vi rekommenderar dem särskilt för nybörjare. Naturligtvis kan även erfarna idrottare använda  flerkomponentproteiner. Hos nu3 hittar du högkvalitativa produkter från alla de ledande tillverkarna. 

Jag vill gå ner i vikt och bygga muskler på samma gång. Är det möjligt?

I grund och botten är muskelbyggande en så kallad anabol process som kräver en positiv energibalans och därmed ett energiöverskott. Viktminskning kräver å andra sidan en negativ energibalans. Som regel är därför båda samtidigt är inte möjligt. Bestäm dig därför vilket som är viktigare.

Vill du i första hand gå ner i vikt, fokuserar i första hand på detta . Fysisk träning hjälper till att bryta ner fett och samtidigt bevara muskelmassa. När du har nått din önskade vikt, kan du börja bygga muskler - möjligt utan att falla tillbaka i gamla matvanor.

Är du idrottare och muskeluppbyggnad är din prioritet, börja först med muskelbyggande och låt i nästa steg en kolhydratfattig definitionsfas ta vid, där musklerna byggs upp av fettförbränning

I båda fallen, tänk på att äta en varierad och balanserad kost, samt för en hälsosam livsstil.

Särskilda frågor 

Får jag originalvaror från nu3? 

nu3 erbjuder noga utvalt högkvalitativa originalprodukter, som vi får direkt från tillverkarna. Således kan vi garantera en hög kvalitét.
 
Tillbaka